czwartek, 27 marca 2014

Olimpiada tuż tuż. Jak skutecznie przygotowywać się do Olimpiady Wiedzy Ekologicznej?

Należy pamiętać, że OWE to nie tylko ekologia i ochrona środowiska. Podstawy teoretyczne w tym zakresie należy mieć oczywiście w małym palcu, lecz to nieco za mało. 

Największą trudnością może być dla niektórych, że pytania pomimo, że dalej się łączą tematycznie z nazwą olimpiady, to jednak do poprawnej odpowiedzi potrzebna jest wiedza z zakresu różnych dziedzin.


Nazwa, którego z Parków Narodowych pochodzi od grupy etnicznej zamieszkującej jego teren?
a. Wolińskiego,
b. Słowińskiego,
c. Gorczańskiego

System społeczny panujący w wilczej watasze jest porównywalny z:
a. demokracją parlamentarną,
b. demokracją nieparlamentarną,
c. monarchią absolutną.

Szylkretowe ozdoby wykonywane są z:
a. kości słoniowej,
b. pancerzy żółwi morskich,
c. przetworzonego bursztynu.


Aby nie było nieporozumie, regulamin,  który zawiera co jest w zakresie merytorycznym OWE znajduje się na oficjalnej stronie organizatora: http://ekoolimpiada.pl/


Ciekawość świata to podstawa do sukcesu! 


2 komentarze:

  1. Cześć! Zauważyłem, że na Twoim blogu nie ma za dużego ruchu a szkoda. Przygotowuję się do olimpiady według swojego systemu i co się okazuje - jest niemal identyczny do tego, który można znaleźć na tej stronie.

    Olimpiada już 12 kwietnia a ja czuję, jak wiele informacji jest do przyswojenia. Dzięki zamieszczonym przez ciebie treściom mogę wszystko sobie jeszcze raz uporządkować i wejść w ostateczną fazę nauki.

    Bardzo zależy mi na kontakcie z Tobą - może dzięki temu uda mi się zajść do centralnego. Czekam z niecierpliwością na Twoją odpowiedź.

    Pozdrawiam
    Krzysiek

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam Cię na moim mini blogu!
    Miło mi wiedzieć, że ktoś czyta mojego bloga i jest mu to przydatne :)
    W razie jakichkolwiek pytań dotyczących OWE proszę pisać na mój adres mailowy:
    acyduria@gmail.com

    OdpowiedzUsuń