wtorek, 20 sierpnia 2013

Przepełnione czajniki to marnotrawstwo

Zbędne koszty związane z podgrzewaniem w czajnikach zbyt dużej ilości wody szacowane są w Wielkiej Brytanii na 68 milionów funtów rocznie - informuje serwis BBC News.
źródło: Shutterstock

Jak wynika z raportu Energy Saving Trust (EST), trzy czwarte Brytyjczyków przepełnia swoje czajniki, marnotrawiąc rocznie w sumie aż 68 milionów funtów. Około 40 proc użytkowników gotuje wodę pięć razy na dobę lub częściej.
Badania objęły 86 000 gospodarstw domowych. Wynika z nich także, że przeciętny prysznic trwa siedem i pół minuty, zaś jego skrócenie o minutę dałoby oszczędność 215 milionów funtów. Ogółem w brytyjskich domach zużywa się dziennie 9 miliardów litrów wody, z czego 1/4 przypada na prysznice, zaś 22 proc.- na toalety.
Wśród sposobów na oszczędzanie autorzy raportu zalecają m.in. napełnianie czajnika do potrzebnego poziomu, pranie w temperaturze 30 stopni Celsjusza oraz używanie zmywarki zamiast zmywania ręcznego. 

źródło: PAP

3 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy się nad tym tak nie zastanawiałam, jednak w sumie coś prawdy w tym jest. Dlatego ja preferuję czajniki elektryczne https://duka.com/pl/agd/czajniki-elektryczne gdzie widze ile wody mogę nalać i nigdy nie uzupełniam go do pełna.

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat nad tym się nigdy nie zastanawiałam lecz teraz jestem przekonana, że całkiem ważną kwestią jest to aby wiedzieć gdzie naprawić uszkodzoną pralkę. Zdecydowanie polecam każdemu świetny serwis https://serwisagd-technik.pl/naprawa-pralek-wroclaw/ i wiem, że to jest doskonałe miejsce.

    OdpowiedzUsuń